Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Min Bestie Sandra

Låt mig få presenter Sandra:

Det här är min vapendragare och Bestie Sandra! Jag lärde känns henne på Judomattan och genom åren har vi kommit att bli riktigt bra vänner. Sandra är den där multitasking mamman som är engagerad i det mesta och som alltid ställer upp. Hon har även åtta armar eller något,  för hon hinner alltid med 25 miljoner saker medan en själv typ gjort 10. Hon har en vilja av stål och får alltid som hon vill, hon är även den mest generösa personen jag känner och skämmer gärna bort allt och alla med presenter och dylikt. En riktig Bestie och den bästa mamman med andra ord!

Sandra_Lea

Här kommer Sandras berättelse om hur hon kom i form efter sin graviditet:

”Det här med att komma i form efter graviditet är inte en lätt match. Definitivt inte en lätt match för mig iaf. Efter att ha lagt på mig dryga 20 kg under dessa 9 månader så var jag som ni kanske förstår inte särskilt stark eller ”lätt” efter förlossningen. Fick dessutom göra ett urakut kejsarsnitt som komplicerade till det hela lite.

Fannie är utbildad PT inom gravid och post-graviditetsträning. Förutom det så är hon en sån jäkla förebild med sin starka kropp och vilja till att hela tiden utvecklas och bli bättre -så det var en självklarhet för mig att Fannie skulle träna mig efter graviditeten.

6 veckor efter förlossningen så stod jag där på mattan, med Fannie vid min sida (och Baby L som fick hänga på).Taggad till tusen och nervös som aldrig förr! Galet egentligen med tanke på att jag tränat hela graviditeten och innan dess.

 Men nu var det annorlunda. Nu skulle jag komma tillbaka. 

Vi började lätt med enkla övningar och fokuserade mest på ben till en början. När man tränar ben så kopplar man in alla andra muskler på ett eller annat sätt så egentligen blir det helkroppsträning fast med en mindre belastning. Väldigt smart träning om jag får säga det själv.

Med Fannie tränade jag 3 dagar i veckan och så småningom fick jag lägga till egna pass vid sidan om. Några veckor därefter började jag jogga 1-2 dagar i veckan med ett mål om att få springa ett 5 km lopp bara 2 månader senare. Att ha det här målet framför mig underlättade träningen något så enormt! Jag tränade för något konkret som jag såg framför mig. Att komma i form kändes inte så abstrakt längre utan mer verkligt.IMG_0570

(Vet att det finns många pekpinnar inom träningsvärlden med vad man får och inte får göra men tillsammans med Fannie så kom vi överens om att jag skulle göra det som KÄNNS bra för mig, och jogga för mig kändes verkligen som en sådan frihet och kroppen mådde otroligt bra utav det!)

Att ta sig tid för att träna och att ha en kunnig PT var den bästa presenten jag kunde ge mig själv! Mitt bästa tips är att inte skjuta på det och att ta sig tiden. Det är verkligen inte lätt alla gånger med en liten bebis som har en egen mat och sov-klocka. Men det är definitivt inte omöjligt!”Före_Efter_SandraSandra_Före_Efter_ProfilSandra_före_Efter_baksida

Före och Efter, ca 3 månader emellan.

Om två veckor får vi veta hur Sandra tänker kring motivation till träningen, hennes favorit övningar och varför det är så viktigt för henne att träna!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
Fannie Redmans webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!