Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Mini intervju

Fannie_Stroops

 

Blev intervjuad av Sportamore här om dagen, här kommer den:

Vad gör du för att inte bli skadad?
– Försöker få bra återhämtning genom vila, sömn, regelbunden massage och så går jag till min naprapat Jonas Gustrin lite då och då för en check up. Sedan kör jag även styrketräning som jag nu får programmerad, med en stark kropp så är det lättare att hålla sig skadefri, säger Fannie Redman.

Finns det någon träning du inte gillar?
– Det är faktiskt löpningen, det har aldrig varit min grej. Speciellt inte längre distanser, så intervaller passar mig perfekt!

Vad har du för mål nu?
– Just nu vill jag komma med i amatörlandslaget i MMA för att sedan få åka på VM för amatörer i Vegas nästa år.

Hur äter du?
– Jag försöker äta regelbundet: frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och sedan kanske ett till mellanmål! Jag undviker inget, utan jag äter vad jag vill.

Vad är balans för dig? 
– Jag vill kunna göra allt som jag tycker om, tycker är roligt och det jag vet att jag mår bra av.

Vilket är ditt bästa kom igång-knep till de som vill träna men inte gör det än?
– Jag skulle testa något nytt som intresserar mig där jag lär mig nya saker och som får mig att utvecklas. Självklart ska det även vara roligt också!

Utmaning: Klarar du Fannie Redmans tuffa 15-minuters-pass?

Alla har en kvart över, så även du. Det enda du behöver för att kunna göra den här utmaningen är ett löpband. Vi lovar att du kommer vara helt slut efteråt!

Gör så här:

Sätt löpbandet på lutning 15. 
Sätt hastigheten på 12 (utgå dock från din egen kapacitet).
Spring i en minut. 
Vila i en minut.
Upprepa sju gånger.
Färdigt!

En vanlig träningsvecka för Fannie Redman

Just nu är det mycket fokus på kondition för Fannie Redmans del. Hon får hjälp med sin programmering av Linda Tham ute på Bosön.

Måndag

Förmiddag: MMA
Eftermiddag: Tyngdlyftning

Tisdag
Förmiddag: Kampsport eller submission wrestling
Eftermiddag: Intervaller

Onsdag
Förmiddag: MMA
Eftermiddag: Styrketräning

Torsdag

Intervaller

Fredag
Förmiddag: MMA
Eftermiddag:  45 minuters löpning

Lördag
Vila

Söndag

Intervaller

Här kan ni läsa hela artikeln!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    Fannie Redmans webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!